BLUE TEES GOLF PARTNERS MED SÖDRA KALIFORNIEN PGA

Blue Tees Golf Avståndsmätare har nästa generations teknik och SCPGA-medlemmar och Junior Tour-medlemmar kommer snart att lära sig hur lätta de är att använda

Blue Tees Golf, en snabbt växande tillverkare av golfavståndsmätare och tillbehör, meddelar att företaget har ingått ett nytt partnerskapsavtal med  Södra Kalifornien PGA (SCPGA).

"Vi är glada över att välkomna Blue Tees Golf som den nyaste partnern till SCPGA. Deras strategi att tillhandahålla prisvärda och tillgängliga golfprodukter till alla kommer att visa sig vara en stor fördel för våra PGA-medlemmar, Junior Tour-medlemmar och golfare i södra Kalifornien." -Nikki Gatch, PGA Chief Operating Officer, SCGPA.

"Det här är ett smart och strategiskt partnerskap. Detta SCPGA-partnerskap kommer att hjälpa oss att introducera hela vårt sortiment av avståndsmätare och tillbehör för några av de mest begåvade PGA-proffsen i landet, säger Drew Koehler, medgrundare och chef för affärsutveckling av Blue Tees Golf. "Vi är lika glada över att samarbeta med vår hemstadssektion och stödja utvecklingen av juniorer som tävlar på SCPGA-touren och de som deltar i utvecklingsprogrammen... Det är gräsrötter när det är som bäst."

Blue Tees Golf avståndsmätare är konstruerade för precision och noggrannhet. De kan fånga stiftet över 900 yards inom räckvidd och noggrannheten är plus minus en yard men det som skiljer oss från konkurrenterna är användarvänligheten. Internt hänvisar vi till att Series 3 Max är "Point and Shoot". Det är lika lätt det. De är också prissatta för att ge det bästa värdet på marknaden.

Dessutom visar Blues Tees Golf nästa generation av avståndsmätare en känsla av stil. Den nyligen introducerade Series 3 från Colours Collection erbjuder tre färger: Marinblå, Svart och Rosa. Series 3 Max utmanar de traditionella normerna för vad som gör en avståndsmätare riktigt bra, och de kommer inte att bryta banken. SCPGA kommer snart att få reda på det.

Om Southern California PGA

Sektionen i södra Kalifornien grundades 1924 och består idag av 1 700+ golfproffs som arbetar på 500+ anläggningar inom sektionen. SCPGA:s uppdrag speglar syftet med PGA of America: Att främja njutningen och engagemanget i golf och att bidra till dess tillväxt genom att tillhandahålla tjänster till golfproffs och golfindustrin. För mer information, besök scpga.com, följ @scpga på Twitter och Instagram, eller hitta oss på Facebook.

SCPGA Media Kontakt:
Bryce Seiver
SCPGA Communications & Media Manager
BSeiver@pgahq.com
951-845-4653

Om Blue Tees Golf:

Blue Tees Golf är annorlunda än traditionella märken. Genom att använda en konsument-först-strategi och deras expertis inom industriell design, kan de skära bort komplexa operationer för att skapa högkvalitativa, högpresterande golfprodukter till en bråkdel av tävlingens pris. Alla Blue Tees Golf -produkter kommer med en 60-dagars belåtenhetsgaranti för pengarna tillbaka och en 2-års tillverkargaranti. Blue Tees Golfs motto, "Spara dina pengar och ha kul när du spelar fler rundor med Blue Tees Golf på din väska. För mer information, besök www.blueteesgolf.com .