Blue Tees Golf tecknar distributionsavtal med Platinum Golf Supplies

Platinum Golf Supplies för att distribuera Blue Tees Golf avståndsmätare och tillbehör på marknaderna i Australien och Nya Zeeland

Blue Tees Golf , ett snabbt växande golfteknikföretag som tillverkar golfavståndsmätare och tillbehör, tillkännagav idag sitt exklusiva avtal med Platinum Golf Supplies som nyckelleverantör i Australien och Nya Zeeland.

Platinum Golf Supplies lanserades av golfbranschens veteran Patrick Cato som identifierade ett behov på marknaden av kvalitetsgolfprodukter till ett överkomligt pris. Efter ett och ett halvt decennium har Cato utvecklat ett distributionsbolag för att fylla detta tomrum.

"Platinum Golf Supplies fortsätter att växa när vi tar in nya premium golfprodukter som är rimligt prissatta för både Australien och Nya Zeelands marknader, och detta inkluderar vårt senaste varumärke att ansluta sig till vårt stall, Blue Tees Golf," sa Cato. "Vår första dragning med Blue Tees Golf i grossist- och detaljhandeln är anmärkningsvärd. Vi bidrar med detta till prestationsfaktorerna för Blue Tees Golf i kategorin Distance Measuring, och återigen, till dess prisvärdhet."

"Samarbete med Platinum Golf Supplies är inneboende för Blue Tees Golf och vår globala tillväxt. Golfmarknaderna i Australien och Nya Zeeland blomstrar”, säger Blue Tees Vice President of Sales Taylor Herber. "Vi vill nå dessa golfare och vem är bättre än Patrick Cato? Han är en golfindustriexpert som har ägnat år åt att utveckla relationer med både grönt gräs och specialhandlare.”

Han tillade: "Vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt partnerskap."

Om Blue Tees Golf:

Blue Tees Golf är annorlunda än traditionella märken. Genom att använda en konsument-först-strategi och deras expertis inom industriell design, kan de skära bort komplexa operationer för att skapa högkvalitativa, högpresterande golfprodukter till en bråkdel av tävlingens pris. Alla Blue Tees Golf -produkter kommer med en 60-dagars belåtenhetsgaranti för pengarna tillbaka och en 2-års tillverkargaranti. Blue Tees Golfs motto, "Spara dina pengar och ha kul när du spelar fler rundor med Blue Tees Golf på din väska. För mer information, besök www.blueteesgolf.com