Blue Tees Golf tillkännager sin sponsring av Florida Pga-sektioner

Dessa partnerskap ger Blue Tees Golf tillgång till PGA-proffs, PGA Teaching Professionals och deras sektions-PGA-medlemskap.

Blue Tees Golf, en snabbt växande tillverkare av golfavståndsmätare och tillbehör, meddelade idag att företaget har samarbetat med både South Florida PGA (SFPGA) och North Florida PGA (NFPGA) sektioner. Dessa PGA-sektioner är de två av de största sammanslutningarna av golfproffs bland de fyrtioen etablerade i USA.

"Vi tror att det är en nyckelkomponent för vår långsiktiga framgång att växa Blue Tees Golf-varumärket med PGA Professionals och PGA Teaching Professionals. Dessa individer är högt ansedda i sina respektive golfgemenskaper och PGA-sektioner. Deras stöd validerar vårt varumärke och våra produkter”, säger Drew Koehler, Blue Tees Golf medgrundare och chef för affärsutveckling. "Våra partnerskap med både SFPGA och NFPGA kommer att hjälpa oss att fortsätta skapa större varumärkesmedvetenhet i delstaten Florida, genom stöd från PGA-medlemskap."

Varje Blue Tees Golf-partnerskap skiljer sig mellan PGA-sektionerna. Med SFPGA kommer partnerskapet att stödja program inklusive virtuell utbildning, 2022 Fort Lauderdale Open och 2022 South Florida Open.

"Vi på SFPGA är stolta över att välkomna Blue Tees Golf till vår familj av partners. Deras uppdrag att tillhandahålla nästa generations produkter, teknik och tillbehör till ett rimligt pris kommer att ge genklang med vårt medlemskap, både proffs och amatörer. Vi ser fram emot att utbilda våra medlemmar om fördelarna med deras teknik”, säger Meredith Schuler, assisterande verkställande direktör för SFPGA.

NFPGA-sponsringen med Blue Tees Golf inkluderar en mängd omfattande möjligheter att nå sitt golfmedlemskap. Under sektionsårsmötet kommer Blue Tees Golf att ställa ut och visa upp sin nya linje av golfprodukter och tillbehör. Exponering på plats inkluderar aktivitetsskyltar under turneringar, täckning på turneringens poängsida och stöd för sociala medier. Kommunikationsmeddelanden kommer att synas på sektionens hemsida och månatliga nyhetsbrev.

"Blue Tees Golf kommer att bli ett bra tillskott till vår utvalda och begränsade grupp av partners. Vi är övertygade om att vår sektion kan hjälpa varumärket att växa regionalt såväl som bland våra medlemmar”, säger NFPGA:s partnerskapschef, Jeff Larson. "Det kommer att bli fantastiskt att deras team också deltar i våra pågående evenemang."

Om South Florida PGA:

South Florida Section av PGA of America är en sammanslutning av golfproffs vars uppdrag är att främja intresse, deltagande och njutning i golfspelet; upprätta och upprätthålla professionella standarder eller praxis; och förbättra välbefinnandet för golfproffs.

Cirka 1 850 medlemmar och lärlingar är anställda på över 475 anläggningar i södra Florida-regionen, vilket för närvarande rankar South Florida-sektionen som den näst största sektionen av PGA-proffs bland alla 41 PGA-sektioner i USA. Redan 1979 fick tillväxten och golfbefolkningens boom i delstaten Florida att det som en gång var känt som bara Florida-sektionen delade sig geografiskt i två sektioner, nu kända som North och South Florida PGA-sektionerna.

Om North Florida PGA:

North Florida Section (NFPGA) är en av 41 sektioner som utgör PGA of America. North Florida PGA bildades 1979 och är den fjärde största av de 41 geografiska sektionerna som utgör PGA of America. Cirka 1 250 PGA-medlemmar och 189 lärlingar strävar efter att främja njutningen och tillväxten av golfspelet i North Florida-regionen.

Med sina verkställande kontor på Reunion Resort i Orlando är NFPGA dedikerade till att tjäna sina medlemmar och utveckla spelet. NFPGA-medlemmar kallas ofta Club Professionals, inte att förväxla som PGA TOUR-proffs, även om det kan sägas att dess medlemmar lärde PGA TOUR-proffsen hur man spelar. PGA Professionals är experterna inom golfbranschen och ansvarar för att utföra en mängd olika golfrelaterade funktioner, som inkluderar allmän ledning, golfinstruktioner, turneringsverksamhet, golfshop-merchandising, juniorgolfprogram, golfklubbreparation och mycket mer. Varje PGA-proffs i North Florida Section fungerar som expert på golfens ständigt föränderliga verksamhet och är den ledande expertspelaren, läraren, skickliga affärschefen, samhällsledaren och överlägsen merchandiser som har ägnat sin karriär åt den lokala leveransen av dessa tjänster.

Om Blue Tees Golf:

Blue Tees Golf är annorlunda än traditionella märken. Genom att använda en konsument-först-strategi och deras expertis inom industriell design, kan de skära bort komplexa operationer för att skapa högkvalitativa, högpresterande golfprodukter till en bråkdel av tävlingens pris. Alla Blue Tees Golf -produkter kommer med en 60-dagars belåtenhetsgaranti för pengarna tillbaka och en 2-års tillverkargaranti. Blue Tees Golfs motto, "Spara dina pengar och ha kul när du spelar fler rundor med Blue Tees Golf på din väska. För mer information, besök www.blueteesgolf.com