Blue Tees Golf Introducerar en ny och elegant Series 3 Max Avståndsmätare i rosa

Den nya trendsättande PINK Series 3 Max Rangefinder tar mode och teknik till golfbanan

Blue Tees Golf , en snabbt växande tillverkare av golfavståndsmätare och tillbehör, presenterar stolt en ny Series 3 Max Avståndsmätare i en vacker, ROSA nyans, designad för att tilltala den kvinnliga golfaren.

"Kvinnosegmentet på golfmarknaden har vuxit stadigt under det senaste decenniet, men under pandemin är en stor andel av de nya golfarna kvinnor. Vi bestämde oss för att vara först i golfavståndsmätarområdet för att vända oss till kvinnliga golfare och våra detaljhandelspartners är helt i linje med detta mål”, säger Blue Tees Golf Vice President of Sales, Taylor Herber.

Den nya PINK Series 3 Max Avståndsmätare kommer att etablera sig hos konsumenter och återförsäljare bland branschens premiumavståndsmätare. Dess exceptionella funktioner inkluderar företagets mest avancerade mjukvara, aktiv lutningsomkopplarteknologi, kristallklar display, avancerat flagglås och pulsvibration och automatisk omgivningsteknik.

"Vi designade den nya PINK Series 3 Max Avståndsmätaren för damsegmentet på golfmarknaden, men vi tror att den rosa nyansen överskrider kön, manlig eller kvinnlig, och kommer att locka trendiga golfare som ses i kläder, golfbollar och golf utrustning”, tillade Herber.

Förutom den eleganta rosa och vita färgkombinationen, har den nya eleganta Series 3 Max Rangefinder premiummaterial, ett anpassat väderbeständigt fodral och säljs för $259,00.

PINK Series 3 Max Avståndsmätare kommer att finnas tillgänglig på Dicks Sporting Goods/Golf Galaxy, PGA Superstores och över 500 platser för grönt gräs under semestersäsongen.

Om Blue Tees Golf:

Blue Tees Golf är annorlunda än traditionella märken. Genom att använda en konsument-först-strategi och deras expertis inom industriell design, kan de skära bort komplexa operationer för att skapa högkvalitativa, högpresterande golfprodukter till en bråkdel av tävlingens pris. Alla Blue Tees Golf -produkter kommer med en 60-dagars belåtenhetsgaranti för pengarna tillbaka och en 2-års tillverkargaranti. Blue Tees Golfs motto, "Spara dina pengar och ha kul när du spelar fler rundor med Blue Tees Golf på din väska. För mer information, besök www.blueteesgolf.com .