Det finns en autentisk synergi mellan golfens Rising Star, George Gankas, och det växande Blue Tees Golf Brand Blue Tees Golf Säljteamet expanderar med utnämningen av Coleman Scott

Coleman Scott rekryterades för att hantera de ökande kraven från försäljningsavdelningen.

Blue Tees Golf, en snabbt växande tillverkare av golfavståndsmätare och tillbehör, presenterar stolt företagets senaste tillskott till säljteamet – Coleman Scott, en försäljningschef med mer än nästan två decenniers erfarenhet.

"Coleman tillför Blue Tees Golf en mängd kunskap om golfbranschen i kombination med en imponerande försäljningsbakgrund och rykte. Vi är glada över att han har tackat ja till vårt team! Han kommer att bidra mycket till Blue Tees Golfs tillväxt”, säger Taylor Herber, Vice President of Sales på Blue Tees Golf.

Innan han började på Blue Tees Golf- teamet var Scott försäljningsdirektör på H2 Golf där hans inre försäljningssinne och ansträngning förde honom snabbt till försäljningschefen. Som DOS skötte han all extern försäljning samt grossistverksamheten på H2 Golf. Hans imponerande arbete gör honom till den perfekta försäljningschefen för Blue Tees Golf.

"Jag är glad över att gå med i Blue Tees Golfs säljteam. Företaget, produkterna, människorna representerar en rörelse i golfbranschen, ett samarbete som är inkluderande, roligt och representerar nästa generation. Jag vet att det här karriärvalet var perfekt tidsbestämt och jag ser fram emot att arbeta med säljkåren, säger Scott.

Förutom att arbeta på H2 Golf, arbetade Scott på TrionZ där han ledde det externa säljteamet, arbetade med PGA TOUR-representanter och PGA TOUR-spelare, hanterade LPGA- och JPGA-sponsring och övervakade de flesta aspekter av både handels- och konsumentmässor.

Hans TOUR-relaterade uppgifter finslipades på TrionZ när han arbetade med några av golfens största namn som inkluderar Rory McIlroy, Rickie Fowler, Ryo Ishikawa och Brittany Lincicome. Han hjälpte även TrionZ och Colantotte med deras internationella reklam genom att skaffa godkännanden från PGA TOUR-agenter.

Han förstår också den hårda bra delen av golfbranschen. Scott arbetade på både FOURTEEN GOLF och Sonartec.

Om Blue Tees Golf:

Blue Tees Golf är annorlunda än traditionella märken. Genom att använda en konsument-först-strategi och deras expertis inom industriell design, kan de skära bort komplexa operationer för att skapa högkvalitativa, högpresterande golfprodukter till en bråkdel av tävlingens pris. Alla Blue Tees Golf-produkter kommer med en 60-dagars belåtenhetsgaranti för pengarna tillbaka och en 2-års tillverkargaranti. Blue Tees Golfs motto, "Spara dina pengar och ha kul när du spelar fler rundor med Blue Tees Golf på din väska. För mer information, besök www.blueteesgolf.com .